Ana içeriğe atla

Ortaklarından olduğumuz Geleneksel Turizm Sempozyumu etkinliğinin 22.'si gerçekleştirilmiştir. 25 Nisan 2024 tarihinde düzenlenen 22. Geleneksel Turizm Sempozyumu'na Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi ev sahipliği yapmıştır. Turizm akademisinin her sene düzenli olarak bir araya geldiği ve akademik çalışmaların sunulduğu etkinlikte fakülte akademisyenlerimiz ve lisansüstü öğrencilerimiz sempozyum kapsamında kabul edilen toplam 28 akademik bildirinin 16'sını oluşturarak yüksek düzeyde katkı sağlamışlardır. Akademisyenlerimiz ve lisansüstü öğrencilerimizden oluşan 45 kişilik ekip 22. Geleneksel Turizm Sempozyumu'na fiziki olarak katılım sağlamış olup, fakültemizi temsil etmişlerdir.

Geleneksel Turizm Sempozyumu etkinliklerine geçmiş yıllarda da yüksek derecede katkıda bulunan akademisyenlerimiz bu sene de turizm alanında pek çok akademik çalışma gerçekleştirmiş olup, dikkat çektikleri konu ve fikirleri bu önemli etkinlik kapsamında dile getirmişlerdir. Akademisyenlerimiz ve lisansüstü öğrencilerimiz, sempozyumda sunulan akademik bildiriler ile ilgili çeşitli bakış açılarını turizm akademisine kazandırmışlardır. İlerleyen yıllarda da düzenlenmesi planlanan bu etkinliğin sürdürülebilirliği hususunun önemine dikkat çeken akademisyenlerimiz ''bu tarz akademik etkinliklerin fikir alışverişi ve turizm anlamında her branşta mevcut durumun kritik analizleri kapsamında önemli olduğunun'' altını çizmektedirler. Fakültemiz turizm akademi camiasının geleneksel ortamına katkı sağlanmaya devam edecek olup, Geleneksel Turizm Sempozyumu etkinliklerine dair araştırma, fikir ve düşünce altyapı temellerinin adımları sağlam şekilde atmaya devam edecektir.

22. GTS KABUL EDİLEN BİLDİRİLER (Fakültemizden giden akademik bildiriler kalın ve italik olarak belirtilmiştir).

Ahsen TEKBAŞ

AZİZE HASSAN

Turizm Sektöründe Yapay Zeka Uygulamalarına Yönelik Bibliyometrik Bir Araştırma

Sena UZ

Mustafa ŞEN

İstanbul’un Dünya Kitap Başkenti Uygulaması Kapsamında Değerlendirilmesi

Meryem KÖSEOĞLU

Ömer SARAÇ

Turizmde Coğrafi İşaretle Tescillemenin İmaj Geliştirmede Önemi

Demet KIRKAR

Cemali BUZLUKÇU

Turizm Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Yapay Zekaya Yönelik Genel Tutumlarının Belirlenmesi

Zehra Ceren SALDIK

Ümit ŞENGEL

Turizm Rehberliği Programlarındaki İkonografi Dersleri Üzerine Eleştirel Bir İnceleme

Gizem KİPER

Orhan BATMAN

Vahit Oğuz KİPER

Sosyal Medya Fenomenleri Müslüman Dostu Turizm Pazarını Nasıl Etkiliyor?

Damla Beyza SINAVCI

Ömer SARAÇ

Hedonizm, Hedonik Tüketim ve Turizmde İmaj Algısı Üzerine Bir

Değerlendirme

Ceren İlayda BAŞOL

Bulut SEVEN

İsmail KIZILIRMAK

Vegan Dostu İşletmelerin Özellikleri ve Temel Felsefesi

Ayşenur LEVENT

Gülçin ÖZBAY

Çiğ Beslenme Temalı Restoranlar ve Reçeteler Üzerine Bir İnceleme

Aynur Burcu ŞAHİN

Ümit ŞENGEL

Yerel Halkın Turizm Algısı: Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme

Hatice KESKİN

Gülçin ÖZBAY

Gastronominin Yeni Yüzü: Endüstri 4.0

Lale ŞAHİN

Gülçin ÖZBAY

Yemek Deneyimi, Sağlık ve Pazarlama Bağlamında Nörogastronomi Üzerine Bir Değerlendirme

Feyza Nur UZUN

Gülçin ÖZBAY

Gastronomide Renkli Yiyecek Akımları: Mor ve Siyah Yiyecekler Üzerine Bir İnceleme

İsmail YILMAZ

Burhanettin ZENGİN

Anadolu Turlarında Vegan Beslenme İle İlgili Sorunlar Üzerine Bir Değerlendirme

Beyza Nur BAYRAT

Burhanettin ZENGİN

Sakarya’nın Doğa Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Değerlendirme

Şevval KASAP

Mustafa ÇEVRİMKAYA

Göbeklitepe Kültürünün İnanç Turizmi Açısından Önemi

Kübra Beyza SUNAN

Aziz Gökhan ÖZKOÇ

Otel İşletmelerinde Örgütsel Ustalık Stratejilerinin Geliştirilmesinde Kapsayıcı Liderliğin Rolü

Ayşenur ÖZDOĞAN

Tuğba YAZICI

Arif GÜNGÖR

Erkan TAŞKIRAN

Kişilik Tipleri ve Kariyer Kaygısı: Turizm Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma

Beste DEMİR

Cevdet AVCIKURT

“Turizm” Alanında Gerçekleştirilen “Festival” ve “Etkinlik” Başlıklı Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi

Büşra YEL

Tuğba TORUN

Düzce’nin İnanç Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi

Berna ERCAN

Şeyda KAYA

Aziz Gökhan ÖZKOÇ

Otel İşletmelerinde Konformist (Uymacı) Davranışların İş Gerilimine Etkisi

Özlem VAROL

Aydın YILMAZER

Osmanlı Saray Mutfağında Helva Kültürü

Buse YILMAZ

Hatice GÜÇLÜ NERGİZ

Turist Güvenliği Algısı: Haber Ajansında Yer Alan Haberlerin Analizi

Gözde KUMAŞ

Bilsen BİLGİLİ

Cevdet AVCIKURT

İlişkisel Pazarlamanın Otel İşletmeleri Açısından Öneminin Değerlendirilmesi

Hatice ÇİFTÇİ

Mithat Zeki DİNÇER

Fatma Füsun İSTANBULLU DİNÇER

Fine-Dining Restoranlarda Menü Maliyetlerindeki Artışla Mücadele: Bir Ön Çalışma

Sevinç GÖKTEPE

Emrah İNALTEKİN

Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Altında Uluslararası Turizm Pazarında Turist X.0’ın Geleceği

Berkay ERCELEP

Nihan AKDEMİR

Oylum EKŞİ

Sürdürülebilir Zincir Bir Restoranda Amaca Yönelik Pazarlama: Örnek Olay İncelemesi

Köksal DEMİR

Müjdat ERTÜRK

Alan Bazlı Modüler Öğretim Yaklaşımı İle Klasik Üniter Öğretim Yaklaşımının Karşılaştırılması: Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı Meslek Dersleri Öğretmenlerinin Görüşleri