Ortaklarından olduğumuz Geleneksel Turizm Sempozyumu etkinliğinin 22.'si gerçekleştirilmiştir. 25 Nisan 2024 tarihinde düzenlenen 22. Geleneksel Turizm Sempozyumu'na Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi ev sahipliği yapmıştır. Turizm akademisinin her sene düzenli olarak bir araya geldiği ve akademik çalışmaların sunulduğu etkinlikte fakülte akademisyenlerimiz ve lisansüstü öğrencilerimiz sempozyum kapsamında kabul edilen toplam 28 akademik bildirinin 16'sını oluşturarak yüksek düzeyde katkı sağlamışlardır. Akademisyenlerimiz ve lisansüstü öğrencilerimizden oluşan 45 kişilik ekip 22. Geleneksel Turizm Sempozyumu'na fiziki olarak katılım sağlamış olup, fakültemizi temsil etmişlerdir.
Geleneksel Turizm Sempozyumu etkinliklerine geçmiş yıllarda da yüksek derecede katkıda bulunan akademisyenlerimiz bu sene de turizm alanında pek çok akademik çalışma gerçekleştirmiş olup, dikkat çektikleri konu ve fikirleri bu önemli etkinlik kapsamında dile getirmişlerdir. Akademisyenlerimiz ve lisansüstü öğrencilerimiz, sempozyumda sunulan akademik bildiriler ile ilgili çeşitli bakış açılarını turizm akademisine kazandırmışlardır. İlerleyen yıllarda da düzenlenmesi planlanan bu etkinliğin sürdürülebilirliği hususunun önemine dikkat çeken akademisyenlerimiz ''bu tarz akademik etkinliklerin fikir alışverişi ve turizm anlamında her branşta mevcut durumun kritik analizleri kapsamında önemli olduğunun'' altını çizmektedirler. Fakültemiz turizm akademi camiasının geleneksel ortamına katkı sağlanmaya devam edecek olup, Geleneksel Turizm Sempozyumu etkinliklerine dair araştırma, fikir ve düşünce altyapı temellerinin adımları sağlam şekilde atmaya devam edecektir.
22. GTS KABUL EDİLEN BİLDİRİLER (Fakültemizden giden akademik bildiriler kalın ve italik olarak belirtilmiştir).
Ahsen TEKBAŞ
AZİZE HASSAN
Turizm Sektöründe Yapay Zeka Uygulamalarına Yönelik Bibliyometrik Bir Araştırma
Sena UZ
Mustafa ŞEN
İstanbul’un Dünya Kitap Başkenti Uygulaması Kapsamında Değerlendirilmesi
Meryem KÖSEOĞLU
Ömer SARAÇ
Turizmde Coğrafi İşaretle Tescillemenin İmaj Geliştirmede Önemi
Demet KIRKAR
Cemali BUZLUKÇU
Turizm Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Yapay Zekaya Yönelik Genel Tutumlarının Belirlenmesi
Zehra Ceren SALDIK
Ümit ŞENGEL
Turizm Rehberliği Programlarındaki İkonografi Dersleri Üzerine Eleştirel Bir İnceleme
Gizem KİPER
Orhan BATMAN
Vahit Oğuz KİPER
Sosyal Medya Fenomenleri Müslüman Dostu Turizm Pazarını Nasıl Etkiliyor?
Damla Beyza SINAVCI
Ömer SARAÇ
Hedonizm, Hedonik Tüketim ve Turizmde İmaj Algısı Üzerine Bir
Değerlendirme
Ceren İlayda BAŞOL
Bulut SEVEN
İsmail KIZILIRMAK
Vegan Dostu İşletmelerin Özellikleri ve Temel Felsefesi
Ayşenur LEVENT
Gülçin ÖZBAY
Çiğ Beslenme Temalı Restoranlar ve Reçeteler Üzerine Bir İnceleme
Aynur Burcu ŞAHİN
Ümit ŞENGEL
Yerel Halkın Turizm Algısı: Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme
Hatice KESKİN
Gülçin ÖZBAY
Gastronominin Yeni Yüzü: Endüstri 4.0
Lale ŞAHİN
Gülçin ÖZBAY
Yemek Deneyimi, Sağlık ve Pazarlama Bağlamında Nörogastronomi Üzerine Bir Değerlendirme
Feyza Nur UZUN
Gülçin ÖZBAY
Gastronomide Renkli Yiyecek Akımları: Mor ve Siyah Yiyecekler Üzerine Bir İnceleme
İsmail YILMAZ
Burhanettin ZENGİN
Anadolu Turlarında Vegan Beslenme İle İlgili Sorunlar Üzerine Bir Değerlendirme
Beyza Nur BAYRAT
Burhanettin ZENGİN
Sakarya’nın Doğa Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Değerlendirme
Şevval KASAP
Mustafa ÇEVRİMKAYA
Göbeklitepe Kültürünün İnanç Turizmi Açısından Önemi
Kübra Beyza SUNAN
Aziz Gökhan ÖZKOÇ
Otel İşletmelerinde Örgütsel Ustalık Stratejilerinin Geliştirilmesinde Kapsayıcı Liderliğin Rolü
Ayşenur ÖZDOĞAN
Tuğba YAZICI
Arif GÜNGÖR
Erkan TAŞKIRAN
Kişilik Tipleri ve Kariyer Kaygısı: Turizm Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma
Beste DEMİR
Cevdet AVCIKURT
“Turizm” Alanında Gerçekleştirilen “Festival” ve “Etkinlik” Başlıklı Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi
Büşra YEL
Tuğba TORUN
Düzce’nin İnanç Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi
Berna ERCAN
Şeyda KAYA
Aziz Gökhan ÖZKOÇ
Otel İşletmelerinde Konformist (Uymacı) Davranışların İş Gerilimine Etkisi
Özlem VAROL
Aydın YILMAZER
Osmanlı Saray Mutfağında Helva Kültürü
Buse YILMAZ
Hatice GÜÇLÜ NERGİZ
Turist Güvenliği Algısı: Haber Ajansında Yer Alan Haberlerin Analizi
Gözde KUMAŞ
Bilsen BİLGİLİ
Cevdet AVCIKURT
İlişkisel Pazarlamanın Otel İşletmeleri Açısından Öneminin Değerlendirilmesi
Hatice ÇİFTÇİ
Mithat Zeki DİNÇER
Fatma Füsun İSTANBULLU DİNÇER
Fine-Dining Restoranlarda Menü Maliyetlerindeki Artışla Mücadele: Bir Ön Çalışma
Sevinç GÖKTEPE
Emrah İNALTEKİN
Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Altında Uluslararası Turizm Pazarında Turist X.0’ın Geleceği
Berkay ERCELEP
Nihan AKDEMİR
Oylum EKŞİ
Sürdürülebilir Zincir Bir Restoranda Amaca Yönelik Pazarlama: Örnek Olay İncelemesi
Köksal DEMİR
Müjdat ERTÜRK
Alan Bazlı Modüler Öğretim Yaklaşımı İle Klasik Üniter Öğretim Yaklaşımının Karşılaştırılması: Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı Meslek Dersleri Öğretmenlerinin Görüşleri